Komunikacja interpersonalna

60Uczestnicy:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, które chcą rozwinąć swoje umiejętności w zakresie komunikacji.

Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.

Cele szkoleniowe:

  • Poznanie zasad zdrowej i efektywnej komunikacji
  • Wypracowanie działań wspierających efektywną komunikację
  • Nabycie umiejętności i poznanie narzędzi potrzebnych do przeprowadzania efektywnej komunikacji
  • Zmiana rutynowych zachowań w pracy w trudnych sytuacjach
  • Zainspirowanie do szukania nowych pomysłów i rozwiązań w pracy
  • Poznanie metod, narzędzi które mogą wspierać efektywną komunikację

Szkolenie dostarcza uczestnikom:

  • Możliwości rozpoznawania blokad komunikacyjnych i zarzadzania nimi
  • Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi
  • Zdiagnozowania to co im pomaga w komunikacji i umieć to zastosować
  • Poznania 5 języków komunikacji i zdobycia umiejetnosci posługiwania się nimi
  • Możliwości poznać bliżej swoich sposobów komunikacj
  • Przećwiczenia możliwości zastosowania metod komunikacyjnych
  • Przećwiczenie wybranych umiejętności wykorzystywanych w komunikacji
  • Doskonalenie umiejętności przeprowadzania trudnych rozmów
  • Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie prowadzenia trudnych rozmów
  • Możliwości poznania siebie
  • Wypracowania metod komunikacji służącej zdrowej komunikacji
  • Zrozumienia sposobów pokonywania barier w komunikacji

Harmonogram szkolenia

I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.

  • Ustalenie kontraktu na szkolenie
  • Ustalenie celów szkolenia
  • Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia

II. Umiejętności komunikacyjne
Komunikacja niewerbalna:

  • Mowa ciała (ton głosu, postawa ciała, sposób mówienia, ruchy gałek ocznych)
  • Odczytywanie zachowań rozmówcy
  • Spójność komunikacji

Omówienie i przećwiczenie wybranych umiejętności komunikacji werbalnej:

  • Aktywne słuchanie: faktów i emocji
  • Sztuka zadawania pytań: otwarte i zamkniete
  • Odzwierciedlania
  • Ciekawości
  • Parafrazowanie-słuchanie ze zrozumieniem
  • Podsumowania
  • Komunikat od ,,Ja”

Bariery komunikacyjne

  • ,,Dobra i zła komunikacja ‘’ : 4 sposoby komunikacji
  • Przekształcanie wad naszych rozmówców w zalety

III. Indywidualne style komunikacji

  • Kwestionariusza stylu komunikacji: sprawdzenie jakim stylem dana osoba się komunikuje
  • Przedstawienie 4 stylów komunikacji
  • 5 języków komunikacji

IV. Zamknięcie szkolenia

  • Ewalucja
  • Z czym kończę szkolenie ?

You may also like...

Nasze filmy