Komunikacja w projekcie

61Uczestnicy:

Szkolenie przeznaczone jest dla osób, zespołu który wspólnie realizują projekt.

Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.

 

 

Cele szkoleniowe:

  • Nabycie umiejętności przygotowania do spotkania
  • Nauczenie się skutecznej komunikacj mailowej
  • Doświadczenie tworzenia planu spotkania
  • Dowiedzenie się jakie są etapy i charakterustyka tworzenia się zespołu projektowego
  • Doświadczenie czym są role zespołowe
  • Dowiedzą się jakie stoją zadania przed osobą prowadzącą spotkanie

Szkolenie pozwoli uczestnikom:

  • Dowiedzieć się na czym polega prowadzenie spotkania
  • Nauczyć się elementów przygotowania się do spotkania
  • Przećwiczenia umiejętność tworzenia planu spotkania
  • Udoskonalenia umiejetność skutecznej komunikacji meilowej
  • Dowiedzenia się jak tworzy się zespół i na co zwrócić uwagę jako osoba prowadząca spotkanie
  • Dowiedzenia się jakie role występują w zespole
  • Doświadczenia tego w jakie role zespołowe wchodzą najcześciej
  • Zdobycia umiejętności planowania spotkań i ich prowadzenia
  • Poznania czynników prowadzenia udanego spotkania
  • Przećwiczenia zdobytych umiejetności
  • Wypracowania metod komunikacji służącej zdrowej komunikacji
  • Zrozumienia sposobów pokonywania barier w komunikacji
  • Dowiedzieć się jakie stoją zadania przed osobą prowadząca spotkanie

Harmonogram szkolenia

I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.

  • Ustalenie kontraktu na szkolenie
  • Ustalenie celów szkolenia
  • Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia
  • Omówienie elementów które działają i które nie działają w komunikacji

II. Tworzenie zespołu

  • Etapy tworzenia się zespołu i ich charakterystyka
  • Role w zespole wg Belbina

III. Rodzaje spotkań

  • Spotkanie organizacyjne (zakłada udział uczestników): robocze np. przekazanie zadań lub dłuższe np. służace do podjęcia określonych decyzji
  • Spotkania informacyjne (uczestnicy są tylko odbiorcami przekazu)
  • Spotkania koncepcyjne
  • Spotkania ,,pożar” służące szukaniu rozwiązań w trudnych sytuacjach
  • Spotkania podsumowujące dany etap

IV. Kluczowe czynniki przygotowania do spotkania zespołu roboczego/projektowego

  • Przygotowania do spotkania

1. Komunikacja z osoby w zepole projektowym (informacja mailowa o spotkaniu, jego temacie, przypisanie czasu, wysłanie zaproszenia, przypisanie ról, informacja o rodzaju spotkania)
2. Przygotowanie merytoryczne zapraszającego na spotkanie ( ustalenie celu oraz przebiegu spotkania, przygotowanie przekazywanych informacji, przygotowanie pomocy wykorzystywanych podczas spotkania,

  • Podczas spotkania

1.Realizacja podjętych ustaleń (zadania osoby prowadzącej spotkanie)

  • Działania po spotkaniu

1. Podsumowania spotkania jako element komunikacji z uczestnikom spotkania

V. Komunikacja w zespole projektowym pomiędzy spotkaniami

  • Rodzaje i sposoby komunikacji członków zespołu w trakcie trwania całego projektu

VI. Zdrowa komunikacja

  • Pisz skuteczniej: zasady komunikacji mailowej
  • Uwaga na słowa- zdrowa semantyka
  • Bariery komunikacyjne

1. ,Dobra i zła komunikacja ‘’ : 4 sposoby komunikacji
2. Przekształcanie wad naszych rozmówców w zalety

VII. Ćwiczenie warsztatowe

  • Uczestnicy biorą udział w ćwiczeniu podczas którego zaprojektują wszystkie elementy jakie występują od momentu zaproszenia uczestników do wysłania podsumowania po spotkaniu.

VIII. Zamknięcie szkolenia

  • Ewalucja szkolenia
  • Z czym kończę??

You may also like...

Nasze filmy