Skuteczna komunikacja interpersonalna

48Program:

  • Zapoznanie się uczestników
  • Ustalenie kontraktu na szkolenie
  • Zebranie oczekiwań szkoleniowych

Moduł I Komunikacja interpersonalna

  • Czym komunikacja jest ?
  • Co oznacza efektywna komunikacja?
  • Bariery komunikacyjne
  • Komunikacja „zła” i „dobra”
  • Patrzenie na klienta (rozmówcę) z kilku perspektyw
  • Zamiana naszych wad w zalety

Moduł II Wykorzystanie własnego potencjału w komunikacji

  • Osobowość – identyfikacja jakim jesteśmy typem osobowości
  • Osobowość a sposób komunikowania się
  • Komunikacja według 5 języków komunikacji. Poznanie jaki jest mój?

Moduł III Rozwój umiejętności komunikacyjnych

  • Analiza wykorzystywanych umiejętności komunikacyjnych na własnym przykładzie
  • Aktywne słuchanie
  • Zadawanie pytań
  • Odzwierciedlanie
  • Ciekawość
  • Klaryfikacja i parafrazowanie
  • Komunikacja od „Ja”
  • Czym jest „cel rozmowy” w komunikacji. Cel i jego wykorzystanie.
  • Ustalenie zasad relacji jako technika komunikacyjna
  • Siła dawania uznania i feedbacku

Zakończenie szkolenia

  • Z czym kończę szkolenie
  • Ewaluacja szkolenia

Zastrzegamy sobie możliwość zmiany programu szkolenia..

Cele szkolenia:

  • Rozwój umiejętności pokonywania przeszkód w komunikacji pomiędzy pracownikami zespołu a także w relacji klient
  • Poznanie technik i narzędzi komunikacyjnych
  • Nabycie umiejętności stosowania skutecznych metod komunikowania się
  • Poprawienie swojej skuteczności komunikacyjnych w relacjach z innymi

Po szkoleniu uczestnicy będą potrafili:

  • Rozpoznawać blokady komunikacyjne i nimi zarządzać
  • Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi
  • Zdiagnozować to co im pomaga w komunikacji i umieć to zastosować
  • Znać 5 języków komunikacji i posługiwać się nimi
  • Mogli podczas szkolenia poznać bliżej swoje sposoby komunikacji i innych kolegów
  • Sprawdzić i znaleźć sposoby na to gdy komunikacja „nie działa”
  • Mogli czuć się pewniej w relacji między sobą i z klientami
  • Zyskają otwartość do eksperymentowania w komunikacji

Metodyka Prowadzenia zajęć

Szkolenia, które proponujemy będą prowadzone metodami interaktywnymi, tak, aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie, co oznacza pracę nad swoimi osobistymi tematami i zagadnieniami z pracy zawodowej , z którymi borykają się Państwo, na co dzień w pracy zawodowej.

Filozofia szkoleń

1. Uczenie się na pozytywnym doświadczeniu – nie ma porażek, są tylko informacje zwrotne
2. Uczenie się na błędach – mylić się jest rzeczą ludzką, podziel się swoim błędem z innymi
3.Praca oparta na procesie grupowym
4. Ścisłe dostosowanie szczegółów szkolenia do specyfiki pracy uczestników szkolenia oraz oczekiwań firmy wobec ich obecnych i przyszłych działań,

  • jednoznaczne przedstawienie uczestnikom celów szkolenia oraz praktycznych korzyści wynikających z ukończenia szkolenia,
  • Docenienie doświadczenia i dorobku zawodowego uczestników, jako podstawy do wzmacniania automotywacji i chęci dalszego rozwoju,
  • Przejrzysta forma szkolenia oraz odpowiednio dobrane metody szkoleniowe umożliwiające efektywny proces uczenia się i rozwijania umiejętności,
  • tempo prowadzenia zajęć umożliwiające wszystkim uczestnikom pełne przyswojenie wiedzy i doskonalenie umiejętności praktycznych,
  • stosowanie metod partycypacyjnych zapewniających aktywny udział wszystkich uczestników,
  • atrakcyjna forma zajęć zwiększająca otwartość na nową wiedzę i umiejętności oraz satysfakcję z udziału w szkoleniu,
  • koncentracja na dostarczeniu uczestnikom i firmie maksimum praktycznych korzyści

You may also like...

Nasze filmy