Teamwork

62Uczestnicy:

Jest to 2-dniowe szkolenie dla członków zespołu, którzy ze sobą współpracują.

Szkolenie jest prowadzone co-aktywną metodą, tak aby mogli Państwo poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności przez doświadczenie.

Cele szkoleniowe:

  • Poznanie siebie i swoich sposobów komunikacji
  • Zdobycie umiejętności komunikowania się z osobami, które posługują się innymi kodami
  • Poznanie zasad zdrowej i efektywnej komunikacji
  • Wypracowanie działań wspierających efektywną komunikację
  • Bliższe poznanie się członków zespołu
  • Pozanie elementów asertywniości wspierających komunikację
  • Poznanie metod, narzędzi które mogą wspierać efektywną komunikację
  • Doświadczenie ról grupowych jakie są przyjmowane przez członków zespołu

Szkolenie dostarcza uczestnikom:

  • Poznania swoich typów osobowości
  • Doświadczenia komunikowania się z osobami, które posługują innym kodem
  • Zdobycie umiejętności asertywnych niezbędnych podczas efektywnej komunikacji
  • Możliwości rozpoznawania blokad komunikacyjnych i zarządzania nimi
  • Wykorzystywać i posługiwać się różnymi strategiami komunikacyjnymi
  • Zdiagnozowania tego, co pomaga w komunikacji i umieć zastosować ów techniki
  • Poznania 5 języków komunikacji i zdobycia umiejętności posługiwania się nimi
  • Możliwości poznać bliżej swoich sposobów komunikacji
  • Przećwiczenia możliwości zastosowania metod komunikacyjnych

Harmonogram szkolenia

I. Zapoznanie się uczestników- umożliwienie i stworzenie warunków do grupowego uczenia się.

  • Ustalenie kontraktu na szkolenie
  • Ustalenie celów szkolenia
  • Ustalenie indywidualnych celów przez uczestników, które będą realizowane w trakcie szkolenia

II. Gra szkoleniowa
III. Asertywność w kontaktach

  • „Ja jestem i ty jestes ok” – rola nastawienia do siebie i innych
  • Radzenie sobie z negatywnymi opiniami i krytyką
  • Wyrażanie uczuć pozytywnych i negatywnych
  • Podstawe techniki asertywnej komunikacji
  • Komunikat od „Ja”

IV. Wykorzystanie własnego potencjału w komunikacji

  • Osobowość – identyfikacja jakim jesteśmy typem osobowości
  • Osobowość a sposób komunikowania się
  • Jaki jest mój styl komunikacji?Komunikacja według 5 języków komunikacji.
  • Role grupowe wg Belbina
  • Kwestionariusza stylu komunikacji: sprawdzenie jakim stylem dana osoba się

V. Umiejętności komunikacyjne
Komunikacja niewerbalna:

  • Mowa ciała (ton głosu, postawa ciała, sposób mówienia, ruchy gałek ocznych)
  • Oczytywanie zachowań rozmówcy
  • Spójność komunikacji

Omówienie i przećwiczenie wybranych umiejętności komunikacji werbalnej:

  • Aktywne słuchanie
  • Odzwierciedlania
  • Ciekawości
  • Metafory

Bariery komunikacyjne

  • ,,Dobra i zła komunikacja ‘’ : 4 sposoby komunikacji
  • Przekształcanie wad naszych rozmówców w zalety

VI. Czego chcę w Tobie więcej?

VII. Zamknięcie szkolenia

  • Ewalucja

You may also like...

Nasze filmy